2026-06-22

Dimitris vecka med oss och midsommar 2026

God morgon! Dags för en liten uppdatering här efter ett uppehåll sen senast. Vi har haft Dimitris här i en vecka efter hans skolavslutning för han följde med oss till landet efteråt. 



Sen åkte vi till Leonidas och Elsas skolavslutning där Linda var för vi skulle ta en fika hos dem innan vi åkte tillbaka till landet.

Två glada sommarlovs killar. Elsa ville inte vara med på bild😄



När vi kom tillbaka till landet så grillade vi hamburgare till middag.


Och Dimitris började gräva bort mina gamla pallkragshögar där det hade börjat växa träd.


Vi tog en promenad i det fina vädret och kollade mitt kantarellställe om det hade börjat komma svamp men de syntes inte till.


Dimitris fortsatte med röjningen i regnet dagen efter så han fick ta på sig min regnjacka och Hasses gummistövlar.



Dimitris och Patrik under dalahästen.

Vi tog en tur till Avesta en dag när det skulle regna hela dagen för att göra nåt annorlunda så vi gick en runda på Biltema och fikade där efteråt.

På midsommarafton kom resten av Lindas familj hit så vi dukade upp en sill lunch ute på altanen. Vi åt västerbottenostpaj, Janssons frestelse, ägghalvor, gravad lax, sill, prinskorv, köttbullar och färsk potatis.






Vi klädde midsommarstången..

Jag plockade ihop en blombukett..

Bruno slappade i värmen för det var riktigt varmt..

Linda hade gjort den goda Pavlova tårtan som brukligt..

Elsa och Hasse

På kvällen grillade vi kött och majskolvar med rostad potatis och bea.


Frukost dagen efter..



..och så grillade vi hamburgare på dagen och till kvällen åt vi rökta räkor, ost och kex. 



Igår blev det rester till middag för det fanns det gott om, tror att det fortfarande finns något kvar.

Ha en fin måndag🌼

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar